Galeria Obrazów

Galeria Giza

Małgorzata Góra- Dereszowska

Teksty

Fragment recenzji prof. Adama Brinckena
do Pracy Dyplomowej
Małgorzaty Góry-Dereszowskiej
:

„…(…) Pisze o barwie, świetle, pociągnięciach pędzla będąc świadoma, że obraz w trakcie powstania ma swą własną dla autora kuszącą niespodziankę, której sama czasami lubi ulegać czyniąc, jak pisze: „przeskok”, pomiędzy tym co emocjonalne i racjonalne. „Gra barw i świateł, linii i plam, płaszczyzn i faktur, a potrzebą porządkowania ku syntezie…” Martwe natury z miską osadzone głęboko w mroku ujawniają swe formy światłem lub jeszcze bardziej jego częściami, fragmentami, to one budują intrygę przestrzenną pomiędzy światem rzeczywistym; ujawniającym swe istnienie w trójkątnym lustrze… geometrie kształtów światła dopełnia geometria form cienia. Inna martwa natura i te z czerwoną papryką żarzą się blaskiem oranżowej płaszczyzny blatu, kończą owalnością i czerwienią papryk dopełnionych zieleniami warzyw.”

Cytat z pracy dyplomowej:

‘’(…)swoje malarstwo codziennie rozwijam poprzez częste wracanie do tych samych płócien. Dokładam, ujmuję, przechodzę od mocnych zagęszczeń farb do gładkich najdelikatniejszych plam. Cenię sobie dobry niezatarty i nierozmazany ślad pędzla, co oczywiście nie jest równoznaczne z chlastaniem i bezmyślną ślizgawką pędzlową.
Obraz w moim pojęciu to dokument poziomu malarskiego i symbol wartości człowieka(…)”